Thursday, May 11, 2023

Online contacts and public building

 

Building public

Op onze levensreis hebben we behoefte aan contacten. Zo ook op mijn internet levensreis. Online gebruiken we daar de sociale media voor. Contacten benodigd om mijn digitale producten bekend te maken zijn er nodig om mijn verkoop te kunnen starten en te verhogen. Er zijn veel mensen die you tube filmpjes maken over Etsy en hoe ze binnen de Etsy SEO al voldoende hebben. Hiermee ben ik ook gestart, echter zit ik een markt waarin de concurrentie erg hoog is en voor mij is het niet voldoende.

Eigenlijk vind ik dat niet erg, want hiermee vervul ik langzaan aan steeds meer dromen van mezelf. Het past bij me om monologen te houden en hopelijk mensen te kunnen helpen met mijn monologen. Deze monologe gaan dus in mijn blog artikelen en wellicht ooit naar you tube.

You tube, die ben ik wel gestart. Dat wil zeggen mijn kanaal is aangemaakt en ik heb geoefend met wat (inmiddels verwijderde) filmpjes. Mijn you tube kanaal ga ik gebruiken voor mijn online vrije tijd. Wat ik daar ga doen is op ASMR wijze filmpjes opnemen. Ik vond ASMR filmpjes waar ik zelf rustig van werd. In deze filmpjes werd zonder te spreken een dagboek versierd. Dit vond ik heerlijk en ongeveer die stijl ga ik aanhouden voor mezelf om te starten. Hier alvast mijn you tube kanaal 
Op het moment dat ik eventueel start met spreken denk ik dat ik er you tube podcast bij ga doen op vlog achtige wijze. 

Naast mijn you tube kanaal heb ik een instagram account aangemaakt en een pinterest account.
De laatste moet ik nog veel voor leren, echter heb ik begrepen dat deze voor de lange termijn beter is. Op instagram is het van belang om te blijven posten om een publiek op te bouwen. Zodra je daarmee stopt, raak je publiek weer kwijt. Pinterest is meer een zoekmachine waardoor juist posts die al langer bestaan waarde krijgen. Voor pinterest heb ik dan ook nog geen strategie alleen nog maar een account zodat ik mijn naam kon claimen.

Het lijkt mij leuk om ook wat interactie te krijgen met mijn ( toekomstige) publiek. Dat is een van de redenen van dit blog en wellicht nog beter via You tube.

Naast de openbare manier van opbouwen publiek ben ik voornemens om nieuwsbrieven te starten. Ook hiervoor is de landingspagina voor inschrijving inmiddels aangemaakt. De frequentie zal denk ik voorlopig 1 maal per maand worden. In de nieuwsbrief worden de nieuwe blogposts vermeld die hier geschreven worden. Ook komen daar de nieuwe producten en aanbiedingen in die ik ontwerp voor mijn Etsy shop.

No comments:

Post a Comment

Online contacts and public building

  Op onze levensreis hebben we behoefte aan contacten. Zo ook op mijn internet levensreis. Online gebruiken we daar de sociale media voor. C...